GRANICE tożsamości GRANICE przestrzeni KONFLIKT wewnętrzny KONFLIKT w przestrzeni PROCESprzemian
ruch / taniec / dźwięk / obraz / słowo
Po czteroletniej przerwie powracamy na scenę dwoma spektaklami - nowym "Wrzecionem" i premierą "Bez tlenu" na podstawie "Beztlenowców" Ingmara Villqista.
historia
Theatrum Desiderium powstało w 1995 roku. Zespół debiutował w roku 1996 spektaklem "Obrazki" na podstawie poezji i z muzyką założyciela teatru Piotra Grabowskiego. Już w następnej realizacji "Hakeldamach" teatr posługiwał się tylko językiem ruchu, muzyką i znakiem plastycznym. To właśnie ruch stał się od tej pory głównym obszarem poszukiwań zespołu.
Po dwóch realizacjach teatr zawiesił działalność na trzy lata. W tym czasie Piotr Grabowski pracował indywidualnie (autorskie jednoosobowe spektakle "Eo", "In Boat", "Semen") oraz założył kilka innych formacji teatralnych. Jedną z nich był Teatr Bardziej Ruchu, z którym zrealizował min. "Obroty" (I nagroda na ŁóPTA `99; wyróżnienie na Barbórkowych Spotkaniach Teatralnych) oraz I wersję przedstawienia "Litania" wystawianą w przestrzeni nieteatralnej.
Theatrum Desiderium powróciło do działania w 2000 roku prezentując łódzkiej publiczności spektakl"Graj dalej, Valmont" na podstawie opowiadania Krystyny Kwiatkowskiej. W tym samym czasie teatr rozpoczął próby do nowej, scenicznej wersji "Litanii" i zadomowił się w Ośrodku Teatralnym ŁDKu, gdzie pracował do 2004 roku. Po "Litanii" zespół dokonał przeniesienia spektaklu "Spadając" na podstawie opowiadania S. Mrożka, zrealizowanego przez Piotra Grabowskiego z zespołem grupa se ze Szkoły Europejskiej. W sezonie 2003/2004 Theatrum Desiderium w pomniejszonym składzie zaprezentowało "Wrzeciono" na podstawie powieści Abe Kobo "Kobieta z wydm".
"Wrzeciono" wyróżnienie na XVI Łódzkim Przeglądzie ŁóPTA 2003; wyróżnienie na 5 Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych.
"Spadając" I nagroda na XX Konfrontacjach Teatralnych CENTRUM 2002 w Łodzi; III nagroda na XV Łódzkim Przeglądzie ŁóPTA 2002; wyróżnienie na XXIX Barbórkowych Spotkaniach Teatralnych.